۱۸ تیر ۱۴۰۴، ۹:۵۶

فارس پیشتاز در تولید انگور کشور

فارس پیشتاز در تولید انگور کشور

شیراز-رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از برداشت انگور از سطح ۴۷ هزار هکتار در این استان خبر داد و گفت: فارس با تولید سالانه بالغ بر ۴۶۴ هزار و ۵۰۰ تن انگور در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی دهقان پور با اشاره به رتبه یک فارس در تولید انگور گفت: انگور رقم یاقوتی تولید استان فارس به صورت نوبرانه از اوایل خردادماه روانه بازار می‌شود و برداشت انگور تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: پراکنش درختان انگور بارور در سطحی بیش از ۲۲ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی دیم و بالغ بر ۲۴ هزار هکتار از اراضی آبی استان فارس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: بالاترین تولید انگور متعلق به شهرستان‌های کوار، فیروزآباد و بوانات می‌باشد.

دهقان پور گفت: وسیع‌ترین سطح باغ‌های دیم به ترتیب در شهرستان‌های سپیدان، ممسنی و داراب قرار دارد.

وی ادامه داد: ارقام انگور ریش بابا، رطبی، عسکری، بیدانه، کشمشی و یاقوتی، عمده ارقام انگور استان فارس می‌باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: انگور فارس علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

کد مطلب 6524267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha