۱۵ بهمن ۱۴۰۴، ۲۲:۲۱

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با مهر مطرح کرد؛

زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها در زمینه توان دفاعی ایران

زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها در زمینه توان دفاعی ایران

یک منبع آگاه با اشاره به زیاده‌خواهی‌های آمریکا در روند مذاکرات گفت: طرف آمریکایی تلاش دارد دامنه مذاکرات را به حوزه‌هایی فراتر از تعهدات و توافقات پیشین گسترش دهد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به زیاده‌خواهی‌های آمریکا در روند مذاکرات اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با رویکردی شفاف و مشخص وارد گفت‌وگوها شده و چارچوب مذاکرات را صرفاً محدود به موضوعات هسته‌ای دانسته است اما طرف آمریکایی تلاش دارد دامنه مذاکرات را به حوزه‌هایی فراتر از تعهدات و توافقات پیشین گسترش دهد.

وی با بیان اینکه واشنگتن خواهان طرح مباحثی خارج از چارچوب هسته‌ای از جمله موضوعات دفاعی و کاهش توان نظامی ایران است، افزود: این مطالبات نه‌تنها ارتباطی با پرونده هسته‌ای ندارد، بلکه به‌طور مستقیم با امنیت ملی و توان بازدارندگی کشور گره خورده و اساساً قابل مذاکره نیست.

این منبع آگاه تصریح کرد: کاهش توان موشکی خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و ایران هرگز در این زمینه کوتاه نخواهد آمد. توان دفاعی کشور حاصل سال‌ها تجربه و مواجهه با تهدیدات خارجی است و نقش اساسی در حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای دارد. هرگونه تضعیف این توان، در عمل به معنای ارسال پیام ضعف به دشمنان و باز کردن مسیر برای متجاوزان احتمالی خواهد بود.

وی ادامه داد: بازدارندگی مؤثر مهم‌ترین عامل جلوگیری از درگیری و جنگ است و تجربه نشان داده هر جا این بازدارندگی خدشه‌دار شود، تهدیدات افزایش می‌یابد. از این رو، طرح موضوعاتی مانند کاهش توان موشکی نه‌تنها کمکی به پیشبرد مذاکرات نمی‌کند، بلکه می‌تواند روند دیپلماسی را با مانع جدی مواجه سازد.

این منبع آگاه در پایان تأکید کرد: ایران آماده مذاکره در چارچوب مشخص و مبتنی بر احترام متقابل درباره موضوعات هسته‌ای است اما اصرار آمریکا بر زیاده‌خواهی‌ها و طرح مسائل خارج از توافق، عامل اصلی هرگونه بن‌بست احتمالی در مذاکرات خواهد بود و مسئولیت آن نیز بر عهده طرف آمریکایی است.

کد مطلب 6740075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۱۵
      1 0
      نباید زیر بارِ شیطان بزرگ و خواسته های ننگینش برویم. قدرت موشکیمان را به دشمنی که زیر گوشمان خیمه زده است نشان دهیم و انتقام خون حاج قاسم را بگیریم.
    • به GB ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۱۱/۱۵
      1 0
      حتی در زمینه هسته ای نباید به آمریکا اجازه داد که خود به تنهایی تصمیم گیرنده باشد تا نتواند عدالت را زیرپا گذارد.
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۱۱/۱۵
      1 0
      مذاکره باترامپ خیلی ضرر به ایران هست
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۱۱/۱۶
      1 3
      با مذاکره و بدون مذاکره مهم نیست چون تکلیف رو جنگ مشخص میکنه و آمریکا خلاف چیزی که فکر میکنه شکست سختی خواهد خورد وضعیت فعلی ترامپ شبیه صدام در اوایل جنگ با عراقه که ۱ ماهه فکر میکرد خوزستان رو میگیره ولی بعد ۸سال آبادان رو هم نتونست اشغال کنه حرفهای صدام در اوایل جنگ میتونه درس عبرتی برای امثال ترامپ باشه که روی کاغذ میخوان ایران رو بگیرن!
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۴/۱۱/۱۶
      4 0
      به همین خاطر میخواست دراستانبول مذاکره بکند کشورهای عربی فشار وارد بیاورند ایران کوتاه بیاید چون در همه این کشورها پایگاه دارد هرکسی کمی عقل داشته باشد این موشکها هستند آمریکا سرمیز مذاکره می آید اگرنبودند درجنگ 12روزه جنگ تمام میکردند اگر موشکی نباشد باید مطیع نتانیاهو باشیم در ثانی اگر قبول بکنیم برد موشکها کم کنیم ادعا میکنندباید شهرکهای موشکی رابازرسی ومنهدم بکنیم هرچه بگوییم تمام شده میگویند نه مانده باید تحویل بدهید جنگ شروع میکنند که ایران دروغ میگوید موشک دارد باید حمله بکنیم