۱۹ اسفند ۱۴۰۴، ۱۶:۲۶

انتقاد فرماندار سمنان از کم‌کاری دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ زکات

انتقاد فرماندار سمنان از کم‌کاری دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ زکات

سمنان- فرماندار سمنان با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه ترویج فرهنگ زکات گفت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در تبیین این فریضه الهی نقش‌آفرینی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صمیمیان ظهر سه شنبه در جلسه شورای زکات سمنان در فرمانداری با اشاره به همزمانی این نشست با ایام مرتبط با نماز و زکات در آموزه‌های دینی، اظهار داشت: در قرآن کریم، زکات بلافاصله پس از نماز مورد تأکید قرار گرفته است و این نشان‌دهنده جایگاه بسیار مهم این فریضه الهی در نظام اجتماعی و اقتصادی اسلام است.

وی با انتقاد از کم‌توجهی برخی دستگاه‌های مسئول در حوزه ترویج فرهنگ زکات، افزود: انتظار می‌رود نهادهایی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و مجموعه مساجد، با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و اقدامات فرهنگی مؤثرتر در زمینه تبیین و تبلیغ این فریضه الهی نقش‌آفرینی کنند.

فرماندار سمنان با تأکید بر لزوم پیگیری جدی موضوعات مرتبط با زکات، تصریح کرد: لازم است مصوباتی مشخص و الزام‌آور برای پیگیری مسائل حوزه زکات تدوین شود تا روند اجرای این فریضه الهی در شهرستان با انسجام و جدیت بیشتری دنبال شود.

صمیمیان بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ زکات تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و به‌ویژه فضاهای شهری در حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی زکات ضروری است و می‌تواند نقش مهمی در افزایش مشارکت عمومی داشته باشد.

وی با اشاره به موضوع مصلی سمنان اظهار داشت: موضوع مصلی سمنان تعیین تکلیف شده و اقدامات لازم برای پیگیری و پیشبرد این طرح در حال انجام است.

فرماندار سمنان در ادامه با اشاره به نحوه مدیریت کفاره‌های مرتبط با زکات گفت: در این زمینه مقرر شده منابع در اختیار خود مؤسسات قرار گیرد تا با مدیریت بهتر و هدفمندتر، این منابع در مسیر رفع نیازهای جامعه و کمک به اقشار نیازمند هزینه شود.

کد مطلب 6770498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha