آب منطقه ای زنجان
-
افت آبخوانهای استان زنجان به دو برابر میانگین کشور رسیده است
زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقهای زنجان بابیان اینکه افت آبخوانهای استان به دو برابر میانگین کشور رسیده است، گفت: تکمیل سدهای نیمهتمام، راهکار اصلی تأمین پایدار آب شرب، صنعت و محیط زیست است.
-
اجرای پویش «۲۵ درجه» گامی مؤثر برای کاهش واقعی مصرف برق است
زنجان- مدیرعامل شرکت برق منطقهای زنجان گفت: پویش ۲۵ درجه با محوریت فرهنگسازی مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف است وسبب کاهش محسوس مصرف برق، هزینه قبوض ،پایداری شبکه و تأمین برق مطمئن میشود.
-
«پری» از فرش به عرش رسید؛ دریاچه «پری» جان گرفت
زنجان- دریاچه پری(خندقلو-شورگول)که طی سال گذشته به دلیل نبود بارش های مناسب در حوزه آبریز، اضافه برداشت توسط بهره برداران محلی و برخی سوء مدیریت ها خشک شده بود، در پی بارش های اخیر احیا شد.
-
باقری: توسعه کشاورزی در طارم با وضعیت فعلی منابع آب نگرانکننده است
زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان زنجان گفت: حجم برداشت از منابع آب زیرزمینی و سطحی در طارم بالا است و توسعه کشاورزی در طارم با وضعیت فعلی منابع آب نگرانکننده است.
-
باقری: فشار برداشت از منابع آب زیرزمینی در زنجان نگرانکننده است
زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان زنجان گفت: فشار برداشت ازمنابع آب زیرزمینی در زنجان نگرانکننده است و افت محسوس سفرههای زیرزمینی،بهویژه در دشتهای بحرانی، نگرانی جدی ایجاد کرده است.
-
کاهش ۹۰ درصدی بارشها در استان زنجان؛ سد کینهورس در آستانه خشکی است
زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقهای زنجان با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی بارشها در استان گفت: سد کینهورس در آستانه خشکی است.
-
خشکی کامل دریاچه پری«خندقلو»
زنجان-دریاچه پری«خندقلو»به دلیل سالها بیتوجهی به مدیریت منابع آب، برداشت بیرویه برای آبیاری مزارع اطراف،الگوی کشت نامناسب برداشتهای غیرقانونی وکاهش بارندگی به بیابانی ترکخورده تبدیل شد.
-
سد «بلوبین» با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهرهبرداری است
زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقهای زنجان گفت: سد «بلوبین» با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهرهبرداری است.
-
۴۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه سد مشمپا تخصیص یافت
زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقهای زنجان از تخصیص ۴۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه سد مشمپا در سفر اخیر ریاستجمهوری خبر داد.
-
۹۰ درصد آب شرب زنجان از منابع زیرزمینی تامین می شود
زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقهای زنجان با اشاره به وضعیت بحرانی سفره های آب زیرزمینی در پنج دشت استان، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد آب شرب زنجان از منابع آب زیرزمینی تامین می شود.
-
بعد از رهاسازی ۷ میلیون مترمکعب آب؛
۲ میلیون مترمکعب آب برای استفاده کشاورزی طارم رهاسازی می شود
زنجان- مدیرعامل آب منطقهای زنجان با اشاره به رهاسازی ۷ میلیون متر مکعب آب برای شهرستان طارم طی روزهای گذشته گفت: مکاتباتی برای رهاسازی ۲ میلیون مترمکعب دیگر در حال انجام است.
-
تسهیلگری برای سرمایهگذاران انرژیهای تجدیدپذیر اولویت زنجان است
زنجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: تسهیلگری برای سرمایهگذاران انرژیهای تجدیدپذیر اولویت استان است.